niedziela, 29 stycznia 2012

Chodzimy po wodzie! Spacer po jeziorze Saimaa.

Saimaa to największe fińskie jezioro. Dziś miałam przyjemność przespacerować się po nim wzdłuż i wszerz. Lód jest już na tyle gruby, że jezioro stało się miejscem spacerów z psami, przejażdżek na nartach czy też skuterach. Z pewną dozą niepewności weszliśmy na lód, niemniej - było warto! Dzisiejszy dzień był tak piękny, że siedzenie w domu uznałabym za grzech. Od rana świeciło słońce, niebo było błękitne, a czyściutki śnieg lśnił i połyskiwał. Ach! Poniżej fotorelacja. Tym razem posłuszeństwa odmówił mój czytnik kart, więc zdjęcia mojego autorstwa zamieszczę później. Tymczasem zamieszczam fotorelację autorstwa Irène i  Michael'a. Enjoy!
___

Die Bilder von Michael Cerny gemacht. (Zamieszczone zdjęcia wykonał Michael Cerny. Mam nadzieję, że google.translate mnie nie oszukało i że nikogo nie obraziłam)
___











Ups. Coś tu chyba pękło...

Skoki na pomoście. Nie na środku jeziora. DBAMY O BEZPIECZEŃSTWO.






From Maria with Love.

W tym miejscu poczuliśmy pod nogami wodę... Dość nieciekawa sytuacja, zważywszy na fakt, że byliśmy na środku jeziora. Na szczęście szybko zawróciliśmy na udeptany, pewny szlak i mogliśmy odetchnąć.




***
Teraz porcja zdjęć od Irene :) 
Les photos prises Irène Touransky.






WELCOME TO FINLAND

4 komentarze:

  1. Uczę się... Więc komentuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspieram w nauce i uciemiężeniu... więc odpowiadam. Ku pokrzepieniu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej siostra, dopiero dziś ku mojemu rozczarowaniu dowiedziałam się o istnieniu tego pięknego bloga. Mam zamiar go dokładnie obadać i podzielić się swoimi spostrzeżeniami. A jeziorko z fotek prawie jak na mazurkach zimą. Katarzyna M.- siostra cioteczna ku ścisłości ;-p

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam nadzieję, że blog się spodoba i że udało mi się chociaż w małym stopniu oddać klimat tej niezwykłej krainy :) A jeziorko - fakt, bardzo często czułam się tu niemal jak na dobrze znanym gruncie ;) (jeśli w ogóle można tak powiedzieć w kontekście jeziora:P)
    Buziaki dla wszystkich!

    OdpowiedzUsuń