środa, 8 lutego 2012

Rovaniemi! Nadchodzę!

Jutro odbywam pierwszą podróż w głąb Finlandii. 

Lappeenranta - Oulu - Rovaniemi.



ESN Lappeenranta organizuje 4dniowy wyjazd do Laponii. 
Pierwszą noc spędzamy w Oulu, dwie kolejne w krainie reniferów i Świętego Mikołaja. Podróżować będziemy autobusem. 
W programie: wizyta w Snow Castle, farma reniferów, Święty Mikołaj, psie zaprzęgi (wciąż się waham. Chyba nie mam serca na takie wybryki...), Oulun Eden Spa (?),  Puijon torni (?), zwiedzanie miasteczek itd, itp.
Więcej napiszę po powrocie. Teraz tylko sygnalizuję. Wciąż żyję i mam się dobrze.
Trzymajcie też kciuki za zorze polarne! Chociaż przewiduje się zachmurzenie, to kciuki trzymajcie mocno, mocno!
Wygląda na to, że nie będzie tak zimno, więc może wrócę bez odmrożeń kończyn.



Na koniec wygooglowane zdjęcie reniferów, coby było klimatycznie.


***

Mam nowego netbooka. Zakupiony przez Lerę w Petersburgu. Koszt: 300 euro, więc i tak taniej niż w Finlandii. Dodatkowo mam rosyjskiego Windowsa 7 oraz klawiaturę z cyrylicą. Jednym słowem Bajer! (mam na myśli oczywiście klawiaturę. Reszta średnio mnie obchodzi. Poza tym jest ładny i bordowy. Tak, wiem, jestem ignorantem. Ale podobno ma też dobre parametry - w sensie, kiedy porówna się go do podobnych cenowo netbooków. Podobno :)
Załączam kolejne wygooglowane zdjęcie z tego względu, że czytnik kart definitywnie odmówił posłuszeństwa i zdjęcia zrzucam na kompa jedynie dzięki uprzejmości Irene, której laptop posiada wejście dla mojej średniowiecznej, ogromnej karty.



To tyle na dziś.
Pozdrawiam ciepło i kładę się spać. Pobudka skoro świt, bo już po 4 ...
Dobranoc!


6 komentarzy:

  1. http://en.wikipedia.org/wiki/Puijo_tower


    eden spa to pewnie takie gorące bulgotki co są na zewnątrz.. albo ze zdjec google. jakis taki mega basen..

    mjr.

    OdpowiedzUsuń
  2. jesli to ta wierza. to wynikałoby ze z jej czubka widac od góry rozbieg i zeskok skoczni w Kuopio. *ciekawostka z wiki stamtąd pochodzi calkiem sporo skoczków narciarkich.

    OdpowiedzUsuń
  3. **** wieża.. wrrrr...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, tak, tak, dokładnie. Miałeś rację:) Niebawem wrzucę obszerną relację :)) Obiecuję!

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Psiapsia Psiapsi dziękuję! Był fun, fun, fun! Relacja i słit focie w drodze! :)

      Usuń